9 fontos kérdéskör az esküvői helyszínelés során
Az esküvőszervezés során az első ami kiválasztásra kerül, az az esküvői helyszín. Rendezvényszervezői tapasztalat alapján összegyűjtöttük, hogy mik azok amiket feltétlen kérdezzetek meg az esküvői helyszíntől a bejárás során. Ha esetleg már a szerződést megkötöttétek, a tisztázatlan kérdésekre most is rákérdezhettek. Jó tanács: Minden legyen meg írásban! A szó elszáll, az írás megmarad, mondja a szólás-mondás.
Elérhetőség
Ez biztosan nem ér meglepetésként. Viszont néhány tippünk van ehhez a ponthoz.
Ha esetleg foglalt a kinézett esküvői helyszín, kérdezd meg őket, hogy tudnak-e ajánlani másik esküvői helyszínt a közelben vagy tartozik-e hozzájuk másik esküvői helyszín is, ahová még van szabad kapacitás a választott időpontra.
Ha még nem sikerült időpontot választanotok, akkor is elkezdhetitek az esküvői helyszín szemlét. Így ha beleszerettek egy esküvői helyszínbe, igazítani tudjátok az esküvő dátumát a szabad időpontjukhoz.
Ha még csak tervezés alatt áll az esküvő időpontja, kérdezzétek meg, mennyivel előre szükséges lefoglalni az esküvői helyszínt.
Meddig lehet maximum maradni az esküvői helyszínen?
Van-e korlátozás a zenét, a bulit illetően (időben, hangerőben)?
Hány esküvőt tartanak egyszerre, ugyanazon a napon? Ha tartanak többet is, hogyan oldják meg a násznép elszeparálását? Mennyire mosódik össze a két helyiségben szóló zene? Hogyan oldják meg az elszeparálást?
Árak
Kérdezzétek meg, hogy az egyes évszakokban hogyan alakulnak az árak. Van-e kedvezmény hétköznapi vagy vasárnapi esküvő esetén. Megnézheted azt is, hogy az adott évben milyen hosszú hétvégék lesznek, így kényelmesebb lehet egy péntek vagy egy vasárnap. A kedvezmény viszont él.
Ha meghatároznak egy maximum időpontot, azt követően van-e hosszabbítási díj?
A hosszabbítási díj nem csak terembérleti díjat jelent, hanem x összeget is felszolgáló/ óra díjban.
Fizetés
Mennyi a foglaló összege?
Mikor és milyen módon van lehetőség a foglaló kifizetésére?
Mit tartalmaz pontosan az ár? A felszolgálók szerviz díját tartalmazza-e az ár vagy azzal még külön kell-e számolni?
Mik a lemondás feltételei?
Az is fontos, hogy az esküvői helyszín szolgáltatója milyen kötelezettséget vállal arra az esetre, ha ő mondja vissza a foglalásotokat. Egyre több ilyet hallani, ezért külön érdemes erre odafigyelni.
Mi a legutóbbi időpont amikor még tudtok változtatni a foglalás feltételein díjmentesen vagy díjhoz kötötten és milyen mértékben?
Egyéb esküvői szolgáltatók
Van-e olyan esküvői szolgáltató (pl.: dekoros, fotós stb.) akikkel szoktak együtt dolgozni, akiket szívesen ajánlanak?
Ha mégsem felelne meg az ajánlott esküvői szolgáltató, engedélyezett-e más esküvői szolgáltatót az esküvői helyszínre vinnetek?
Parkolás
Hány autó fér el a parkolóban?
Van-e parkolási díj? Ha van, az milyen időtartamra szól? Ha van és nem Ti szeretnétek állni ezt a költséget, hogyan (készpénz, kártya), hol (recepció, egyéb pult), kinél fogják tudni rendezni a parkolási díjat a vendégeitek?
Öltöző
Kedves Menyasszony, ez első sorban Téged érint. Hol fogod tudni átvenni a menyecske ruhád? Biztosítanak erre a célra egy külön termet? Ha hotelben tartjátok az esküvőt, általában az ifjú pár nászajándékba kap egy szobát/lakosztályt, erre is kérdezzetek rá.
Ha még kabátos időben tartjátok az esküvőt, fontos a vendégek számára ruhatár kialakítása. Két-három fogason nem fér el 40-50 ember kabátja.
Helyiséggel kapcsolatos kérdések
A helyiség kapacitása nem csak létszám függő, hanem elrendezés függő is. Más-más létszám ültethető le egy teremben körasztalok mellé, mint U alakban. Ezért a létszám mellett az elrendezést is figyelembe kell venni.
Ha szeretnétek táncolni is, kell legyen elegendő hely a tánctérnek. DJ vagy zenekar lesz? Neki is el kell férnie a teremben.
Ha már DJ-nél, zenekarnál tartunk. Kérdezzétek meg a zenei szolgáltatót, hogy kell-e az esküvői helyszíneteknek biztosítania valamilyen féle plusz eszközt (pl. hosszabbítók, jack dugó)
A dj, zenekar mikor érkezhet legkorábban?
A dekoros mikor érkezhet legkorábban az esküvői helyszínetekre dekorálni, másnap mikor kell menjen bontani?
Ha külső szertartást, vacsorát terveztek, van-e lehetőség B tervre eső esetén?
Étel és Ital kérdések
Ha rendezvényházban tartjátok az esküvőt, fontos kérdés, hogy kivel dolgoznak együtt, biztosítanak-e cateringet vagy magatoknak kell intéznetek. Általában a rendezvényházak, rendezvénytermek együtt működnek catering-es cégekkel. Ebben az esetben, ha sajátot szeretnétek vinni, kérdezzétek meg, hogy lehet-e.
Italokat lehet-e bevinni? Milyen italokat lehet bevinni és milyet nem? Ha lehet, van-e és mennyi a dugópénz? (Így hívják azt az összeget, amiért bevihetitek az italokat. Ezt főre szokták megadni.)
Személyzeti kérdések
Kihez fogtok tudni fordulni az esküvő napján bármilyen kérdéssel, problémával kapcsolatban? Ha van az esküvői helyszínnek esküvőszervezője, szerencsétek van. Ha van is, kérdezzétek meg, hogy meddig, hány óráig fogtok tudni rá számítani az esküvő napján?
Felszolgált vacsoránál célszerű megkérdezni, hogy hány felszolgáló fog dolgozni. 10-15 fő/ 1 felszolgáló a minimum, plusz italos felszolgáló létszámtól, italfogyasztási szokásoktól függően. Rendezvényszervezőként nyugtatott már meg 5 csillagos rendezvény/ esküvőhelyszín, hogy semmi probléma nem lesz, elég felszolgáló fog dolgozni. A felszolgált gálavacsorán mégsem tudtam nyugodtan megenni a vacsorám, mert folyton sürgetni kellett őket, hogy az egyik asztal még a levesnél jár, míg a másik már a főételnél. Ez egy ültetett vacsoránál nem megengedett, erre oda kell figyelni. (A vendégek persze ezt nem vették észre.) Megfelelő számú felszolgálóval ilyen hiba nem csúszik be.
Köszönjük, hogy időt szántál a cikk elolvasására!
Ha tetszett, köszönjük a megosztást!
Comments